Tuesday, November 2, 2010

I City

Pengembaraan saya di teruskan ke ICT yg terletak di antara Shah Alam & Klang. Kalau tak silap saya ICT ini wujud sebelum perayaan Tahun Baru Cina tahun ini. Saya banyak mendengar cerita kawan-kawan saya yg telah pergi ke sini dan hari ini saya ke sini lagi. Sebelum ini adalah 2-3 kali saya ke sini, membawa kawan dan adik melihat sendiri keindahan ICT ini. Namun saya masih belum bosan untuk menjejakkan kaki lagi kesini.

Kedatangan saya ke ICT kali ini dgn tujuan untuk merakamkan gambar pemandangan di ICT ini utk di muatkan dalam blog pengembaraan saya ini. Perbezaan yg saya dilihat pada lawatan kali ini. Kemasukan kali ini berbayar, sebiji kereta bayarannya ialah RM5 iaitu pada hari biasa (weekdays), saya tidak pasti pada hari minggu, mungkin bayarannya dua kali ganda. Oleh kerana malam ini hari biasa maka senang bagi saya mencari parking.

Selain telah dikenakan bayaran, terdapat penambahan pokok2 berlampu dgn berbagai bentuk baru yg di paparkan. Selain pokok, dan tanglung terdapat juga buahan2 berlampu di letakkan di dalam ICT ini. Sebuah Tv screen besar juga di letakkan di tengah-tengah padang. Rekabentuk lama masih di kekalkan dan banyak penambahan telah dilakukan.

Ini adalah di antara gambar yg sempat saya ambil di ICT malam ini, berbekalkan kamera & lense yg ada ini.









1 comment: