Tuesday, November 9, 2010

Jalan-jalan KL 3


Taman Orkid

Salam kembara kawan-kawan. Saya sambung cerita kembara saya di Kuala Lumpur. Saya tak pergi jauh, berhadapan taman burung KL adalan taman orkid & bunga raya. Wanita mana yg tidak suka bunga, lihat nama orkid itu saja sudah buat hati saya girang sebab saya tahu saya suka shoot gambar bunga. Saya pernah ke taman orkid ini beberapa kali, tapi lawatan kali ini saya khaskan untuk mengambil gambar dan muatkan dalam blog saya ini.

Terletak berhadapan Tmn Burung KL dan masuk adalah percuma. Jika anda seorang peminat bunga terutamanya orkid bolehlah meluangkan masa ke taman ini. Terdapat bermacam-macam species bunga orkid yg di tanam. Sangat menarik perhatian saya kerana kebanyakan bunga orkid yg saya lihat tidak pernah saya temui sebelum ini.

Saya tidak akan bercerita panjang kerana saya nak kongsi terus gambar-gambar yg sempat saya rakam. Kadang-kadang dengan kata-kata tidak mampu menggambarkan keindahan sebenar sesuatu ciptaan Allah. Oleh itu biarlah foto-foto ini yg menceritakan segalanya.








No comments:

Post a Comment