Friday, November 26, 2010

Kluang - Ayer Itam

Salam hari minggu kawan-kawan. Sudah tentunya kalian semua sedang bersantai bersama yg tercinta. Saya di tempat kerja melayan weekend blues saya di office. bulan November ni saya tak berkesempatan kemana-mana kerana terlalu sibuk dengan kerja..


Hampir sebulan yg lalu saya ke BP, melewati sempadan Johor, untuk memenuhi undangan rakan baik saya ke kenduri kahwin adiknya. Terima kasih la Cik Se, kalau tak tak sampai kami di Johor ni. Rasanya sepanjang tahun ini saya belum pernah lagi ke mana-mana kenduri kahwin. Sesampai di sana telahpun lewat. pengantin pun sudah sampai, dan sesampai di sana kami terus makan dgn amat berselera sekali. Rendang daging & kuah dalca.. emm sangat sedap sekali.. Moga bulan 12 ni ada undangan2 lain al -maklumlah cuti sekolah telahpun bermula.


Selesai di BP, saya dan rakan-rakan ke Kluang menikmati minum petang di stesen keretapi yg sering kali saya dengar kehebatannya. Kluang Rail-Coffee. Lokasi di stesen keretapi bandar Kluang. Saya pernah ke Kluang sebelum ini atas tujuan kerja, tapi masa itu saya tidak tahupun kewujudan Kluang Rail Coffee ni.


Jika anda ke bandar Kluang jangan lupa singgah merasa kehebatan kopi & roti bakarnya.Kedai ini juga ada menjual kopi yg telahpun siap di packing untuk pengemar kopi. Harga makanan adalah berpatutan.

Roti Kukus ke roti bakar ke, nasi lemak daun pisang & kopi, teh semuanya menarik kat sini. Kalau dah makan satu pasti nak tambah lagi. Emm tengok sendirilah gambar kat bawah ni.. Pasti buat air liur meleleh & melekat dalam ingatan. (Lihat tangan sidia itu yg tak sabar nak menjamah roti kukus itu - sidia terima kasih belanja saya makan ya, harap nanti belanja saya lagi :)

Bila perut dah kenyang kami meneruskan perjalanan ke Air Itam. Bila dah kenyang hatipun senang, masa untuk pergi shopping. Kat air Itam ni apa yg takde.. pilih je, hargapun murah dan boleh tawar-tawar lagi. Dari perhiasan rumah - Pasu, tikar, bunga dll. Bagi mereka yg mencari bunga telur dan lain-lain persediaan majlis kahwin - bermacam-macam pilihan ada disini. Selain itu ada juga di jual buah-buahan dan sayur2-an, segala macam kerepek dan jajan kata org Johor. Ada peluang saya pasti ke sini lagi.


Kami sebenarnya tak lama berada disini kerana hujan lebat turun dengan lebatnya. Kamipun terus sahaja pulang ke KL di dalam hujan lebat. Terima kasih pada kawan-kawan yg menemani dan pada Cik driver dgn Baby 'O'nya terima kasih kerana memandu pergi dan balik, saya sebagai co pilot menemani sehinggalah sampai ke KL. Gambar-gambar ini saya ambil dari koleksi kamera kawan saya yg sgt cool orgnya. Begitulah pengembaraan kami berakhir.

Saya masih mencari-cari waktu untuk merehatkan minda. InsyAllah selepas habis kerja, saya pasti akan kembali mengembara & berkarya.

Salam hari minggu buat semua.

No comments:

Post a Comment