Thursday, February 3, 2011

Pangkor Island (Day 2)

Kami terbangun agak lambat pagi itu.. mungkin kerana terlalu letih agaknya. Pagi-pagi lagi 2 org kawan kami mencari makanan utk sarapan pagi. Sambil makan sambil membincangkan aktiviti seterusnya. Masa agak terhad kerana kami kena check out sebelum pukul 12pm.


Aktiviti kami seterusnya adalah snorkeling, di hantar menaiki bot di sebuah pulau lain untuk beberapa jam.. di situ kami akan dibiarkan berendam di dalam air... belajar mengapungkan diri... belajar menggunakan google.. bagi yg dah tahu berenang tiada masalah.. saya yg tak tahu berenang ni memang bergantung pada pelampung diberikan.. mujurlah ada kawan-kawan.. dapatlah juga melihat ikan di dalam laut.. Tak puas rasanya.. kena tajamkan skill bernafas dlm air... dan mungkin belajar berenang lepas ni..


Ketika melalu kawasan snorkeling ini terlalu byk batu & teritip di dalam laut. Hampir semua terluka kaki dek si teritip kecil ini.. sampai ada yg bawa balik.. emm walaupun ini pengalaman pertama saya dan mungkin juga bagi kawan-kawan saya.. ia sangat menyeronokkan.

Nikmatilah, sedikit gambar yg saya ambil dari atas bot.


Selesai aktiviti ini kami menaiki banana boat. 2 kali kami di terbalikkan. Ada yg kena sepak terajang.. ada yg rasa cium lutut saya.. dan mcm2 aksilah ketika jatuh tu.. ada antara kami yg naik jet ski... Begitulah aktiviti kami berakhir di pulau.

Semoga lain kali saya dapat lagi arrange vacation bersama begini. Keakraban antara kami makin terasa. Berkekalan hendaknya sampai bila-bila.


Semasa otw balik sempat kami singgah di gerai Mr Cendol.. menarik juga kedai ni, selain cendol, rojak & laksa juga ada di jual disini..

Ketemu lagi di lain percutian. Salam kembara dari saya di kejauhan ini...

No comments:

Post a Comment