Friday, April 1, 2011

Utara & Sawah Bendang


Salam kembara dari saya.. lama menyepi oleh kerana kesibukan kerja.. cuti sekolah yg baru lepas ke utara memenuhi undangan WaLimatul urus, singgah di kampung halaman keluarga angkat saya di Bagan Serai.. namun percutian tak lama..

Ketika di Bagan.. bendang telahpun kontang airnya dek kerana padi telahpun di tuai.. ketika saya di sini bendang sedang di bajak.. kelihatan burung-burung berkaki panjang mencari makanan seperti tidak hiraukan ngauman 2 jentera pembajak yg sedang.. Sibuk mencari cacing untuk dijadikan santapan petang itu..

Saya seperti biasa ambil peluang mengail di parit.. namun nasib saya tidaklah sebaik sebelum ini.. hanya seekor ikan puyu berjaya saya kail.. mungkin ketika ini ikan tak banyak berbanding masa aku pulang sebulan yg lalu...

Tak banyak photo yg sempat saya ambil memandangkan lawatan yg sangat singkat..

No comments:

Post a Comment