Saturday, April 23, 2011

~negeri di bawah bayu~

Salam dari negeri dibawah bayu. Kembara saya kali ini jauh di seberang laut china selatan. Kali ini saya terbang dan menetap di Kota Kinabalu selama 4 hari. Perjalanan seawal 6 pagi, mengejar flight 10.30am. Supaya tidak terlepas flight seawal subuh telah berada di Lcct.

Saya sangat suka awan di KK, maka akan byk la gambar awan dan sehingga habis bateri kamera saya. Gambar berada di pasar Nabalu dan Filipino Market tak dapat saya snap. Memang sangat bersih dan cantik awan di sini tak sama macam ni Semenanjung. Tiap kali saya melihat pasti saya akan memujinya..

Lihat sajalah gambar-gambar ni :

a) gambar ni saya ambil ketika perjalanan naik ke Mount Kinabalu Park


b) pantai di tempat saya menginap.. waktu ini jam 6.00 ptg, senjakala sudah mula menurunkan tirai. Sangat cepat gelap di sini.

c) gambar di ambil dari atas Bukit Karamunsing, ketika makan tengahari di sebuah hotel di sana. Terasa berada di tempat iklan Salem di buat. Penuh dgn pokok-pokok pain

d) Kehijauan yg sangat menyejuk mata, di ambil ketika jungle trekking di Mount Kinabalu Park.
(Ada semat niat utk naik Mount Kinabalu one day, sinilah check point sebelum naik ke gunung. Kena cepat-cepat siapkan minda dan fizikal utk naik ke atas)


e) Berhenti seketika di Tugu Pahlawan Karamunsing, suka lihat bunga-bunga yg di tanam di sini




Tempat wajib anda harus pergi ketika di KK, Pekan Nabalu - boleh cari barang2 kraftangan yg murah, Filipino Market - makanan Sabah keropok, ikan bakar, mutiara, dan lain-lain brg kraftangan (so simpan duit anda utk berborong di sini).

Padi Huma yg Di Jual

Lihat sahajalah keadaan di Airport KK, flight jam 6.30ptg. Serupa malam. Saya sangat suka view ini. Selamat jalan KK, rindu kamu semua di sana.

No comments:

Post a Comment