Friday, October 22, 2010

The Garden



Bila dengar nama mcm taman dalam bandar.. tetapi ia rupanya adalah sebuah bangunan yg tersergam indah di tepi federal highway bersebelahan dgn bangunan Midvalley di tengah-tengah Lembah Kelang. Pasti anda semuapun pernah ke sini dan ia ibarat nadi utama menghubungkan antara Bangsar, Petaling Jaya & Kuala Lumpur. Bangunan inii di bina selepas Midvalley Megamall, merupakan fasa ke dua pembinaan MidValley City. Dibina pada 28 September 2007.



Terdapat jambatan dan inner road/tunnel yang menghubungkan dua bangunan ini dan pelbagai kedai/super store berada di sini. Standart cost shoppimg ala-ala KLCC, boleh tahan. Untuk mereka yg sangat suka mencuci mata mengisi masa window shopping dan mencari gadjet terbaru macam HP, Kamera & komputer, boleh lah datang ke sini. Dari Midvalley Megamall anda boleh teruskan bershopping di dalam The Garden.



Penat.. perlu tempat bersantai.. duduk rehat sabil minum coffee di Dome, Coffee Bean atau Starbuck sambil melihat air pancut di antara dua bangunan ini. Siang hari nampak biasa namun bila malam ia di hiasi lampu pelbagai warna bersilih ganti. Asyik melihat.





Saya juga pernah duduk sambil duduk lihat air pancuran ini sambil merenung masa depan. Meneliti masalah yg di hadapi dan menenangkan fikiran. Setelah sehari suntuk penat bekerja.



Begitulah kehidupan kita seharian. Sibuk dengan beban kerja yang ada. Mencari ketengana selepas itu menghabiskan masa di pusat-pusat membeli belah. Ada yg menghabiskan masa melayari internet di cafe2 sepanjang bangunan ini. Ada yg mengambil peluang duduk sambil menghiburkan diri melihat movie.. kebanyakan anak kota menghabiskan sisa-sisa hari yg masih ada. sehinggalah esok hari mula kembali bekerja tak henti-henti.



Sampai bila kita tahan dengan hiruk pikuk kota yg tak berkesudahan. Pencemaran yg makin menyesak dada.. sana sini asap.. bau busuk asap rokok.. adakala kita perlu lari dari kota.. mencari kedamaian alam.. melihat alam desa.. dan ikutlah yg akan buat selepas ini dan seterusnya pada cuti-cuti saya yg masih berbaki..

Sekian..Jumpa dilain kesempatan..

No comments:

Post a Comment